جمعه 14 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

اقامتگاه بوم گردی سورت

اقامتگاه بوم گردی سورت

اقامتگاه بوم گردی سورت


نویسنده: ایران بوم گردی
05 مهر 1396



نحوه دسترسی

asd

روستای مال خواست که اقامتگاه سورت در این روستا واقع است در شهرستان ساری بخش چهاردانگه قرار دارد. شهر کیاسر مرکز بخش چهاردانگه فاصله ای 49 کیلومتری دارد که با ماشین حدود یک ساعت به طول می انجامد. روستای مال خواست با مرکز استان مازندران یعنی شهر ساری 119 کیلومتر فاصله دارد.

خروجی کیاسر قبل از رسیدن به ساری از سمت قائمشهر

جاده ساری به کیاسر

اگر از استان سمنان قصد سفر به این اقامتگاه را داشته باشید از شهر دامغان 106 کیلومتر را باید طی کنید. که در مسیر شما از سمت دامغان، چشمه علی نیز وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید.

جاده های مسیر کیاسر

جاده روستای مال خواست

چه از مسیر ساری کیاسر و چه از مسیر دامغان قصد رسیدن به اقامتگاه سورت را داشته باشید در 30 دقیقه پایانی، مسیری یکسان را طی می کنید که به ترتیب روستا های پشرت، کوات، قلعه سر و مال خواست را خواهید داشت. برای رسیدن به این خانه روستایی 6 کیلومتر مانده به روستا باید از جاده اصلی به سمت راست رفت با در پایین جاده اصلی به اقامتگاه بوم گردی سورت برسید.

خروجی از جاده روستای مال خواست به اقامتگاه بوم گرد

مشخصات

اقامتگاه بوم گردی سورت

اقامتگاه بوم گردی سورت دارای 3 اتاق بوده که از مصالح کاهگل و چوب برای ساخت آن استفاده شده است، سقف داخلی خانه هم از چوب های جنگلی درست شده که نمای زیبا حس خوبی را در زمان اسکان و استراحت در داخل اتاق ها به شما منتقل می کند. البته قسمت هایی از ایوان و سرویس های بهداشتی از سیمان و بتن است اما در کل کاهگلی است که متوجه بتن نمی شوید.

اتاق دو اقامتگاه سورت

طویله، لانه مرغ و خروس و انباری که در حیاط این خانه قرار دارد همه به صورت سنتی و با سبک و معماری همین منطقه بنا شده است.

طویله اقامتگاه سورت


منبع: ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ